Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

KNITlig

CVR 40895760

Lille tingbakke 4, st.th

9310 Vodskov

 

Kontakt@knitlig.dk

+45 26196217

 

Betaling
KNITlig modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, American express og beatling igennem PayPal. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

KNITlig bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

 

Levering
KNITlig leverer på alle hverdage, med ordre indgået inden kl. 12.00

Digitale varer sendes umiddelbart efter betalingen er registreret, direkte til den opgivende mail adresse.

 

Fysiske vare sendes med med  DAO365 til nærmeste pakkeshop, med mindre andet er aftalt inden ordren er modtaget. Du vil få en mail tilsendt med tracking, når varen er afsendt. Afhentning i Vodskov kan ske efter aftale. 

Vi sender på alle hverdage. Ordrer modtaget i weekenden eller helligdage afsendes efterfølgende hverdag. 

 

Returnering og fortrydelse
Der ydes ingen returret på digitale produkter. 

Du har 14 dages fortrydelsesret på fysiske produkter, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til

 

kontakt@knitlig.dk

 

 

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din retur/fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse herom.

 

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

 

Returnerings omkostningerne skal du selv afholde.

 

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. 

 

Varens stand, når du sender den retur:

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Tilbagebetaling af købsbeløbet Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi kun beløbet for varen.

 

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

 

KNITlig

c/o Tanja Nielsen

Lille Tingbakke 4, st.th

9310 Vodskov

 

kontakt@knitlig.dk

 

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

 

Reklamation

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Når du handler på www.knitlig.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret på fysiske produkter. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har
opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at
manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:

 

KNITlig

c/o Tanja Nielsen

Lille Tingbakke 4, st.th

9310 Vodskov

 

 

Vi har brug for følgende information

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Der gives 2års reklamtionsret på produkter i henhold til den danske købelov.

 

Reklamtioner vedr. fejl og mangler skal meddeles i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max 1mdr. som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Vi refundere rimelige fragt omkostninger. 

 

Reklamationer frafalder ved forkert eller ualmindeligt brug af produktet. 

 

Fortrydelse

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 7 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@knitlig.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur skal være i original emballage og må ikke have været brugt. 
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

 

  • Navn
  •  Land 
  • Adresse 
  • E-mail adresse

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

 

Personoplysningerne registreres hos KNITlig og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

 

Direktøren har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

 

Som registreret hos KNITlig har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kontakt@knitlig.dk.

 

Copyright

Opskifterne er beskyttet af ophavsretten, opskrifterne er til privatbrug og må ikke sælges eller omfordeles hverken i papirform eller digitalt. Produktet lavet efter opskrifterne må ligeledes heller ikke sælges systematisk.

 

 

0